Loading...

RELAXARE PRIN TEHNICILE YOGA PARTEA II

by admin, 14 februarie 2023

Yoga contine un numar foarte mare de pozitii, purtind denumiri de plante, insecte sau animale, in limba sanscrita. Vom indica spre exemplificare doar citeva din acestea:

Pozitia Cobra

Este una din pozitiile de baza in Yoga. Se executa culcat pe abdomen, coatele apropiate de corp, palmele lipite de podea in dreptul umerilor. Corpul se ridica cu incetul, pina cind bratele devin intinse, coapsele raminind lipite de sol. in cursul acestei miscari se inspira adinc. indoim sira spinarii — reti- nindu-se respiratia — apoi revenim incet in pozitia initiala expirind. Se executa o data sau de doua ori.

Pozitia cobra  stimuleaza sistemul nervos, actionind de asemenea asupra unor boli ale ovarelor si intestinelor, tonifica coloana vertebrala.

Pozitia Lotus (Pasmasana)

Este o pozitie de baza a invataturii Yoga. Lotusul este postura de meditatie a lui Rudha, iar indienii sustin ca prin aceasta pozitie putem vindeca bolile, in special lenea, somnolenta si se elimina toxinele din organism. Indienii practica aceasta pozitie din copilarie. Are un efect calmant asupra nervilor. Usureaza pozitionarea dreapta a coloanei vertebrale, intretinindu-i elasticitatea, ajuta la obtinerea unei tinute corecte a corpului.Pozitia lotus, consta din incrucisarea simetrica a picioarelor, fiecare dintre ele fiind asezate pe coapsa opusa, cu genunchiul apasat pe podea.

Pozitia viparita-Karani

Culcate pe spate, ridicam ambele picioare si sezutul de pe podea, inspirind adine. Miinile se asaza pe solduri, sprijinind spatele, coatele apasind podeaua, fara a le departa mult de corp. Genunchii si degetele de la picioare vor fi bine intinse. Cu ochii inchisi vom face citeva exercitii de respiratie de numai citeva secunde

Pozitia este uneori greu de executat, specialistii sustin insa ca este foarte importanta prin efectul ei in procesul de mentinere a vitalitatii si tineretii.

Pozitia camilei (Ustrasana)

In genunchi ne extindem pe spate pina cind palmele ating calciile, bombam pieptul si abdomenul

Pozitia luminare (Sarvangasana)

Ne intindem pe spate cu picioarele intinse si lipite, mainile cuprinzind soldurile si salele-coatele ramin pe pamint, corpul se sprijina pe cap

Exercitiile Yoga pot fi desigur completate cu exercitiile fizice obisnuite, scopul practicarii lor fiind, asa cum s-a aratat, de a asigura organismului un echilibru al functiilor sale. Combinarea celor doua forme de exercitii se poate realiza si de catre acei ce nu practica anumite ramuri sportive (in plus exercitiile Yoga solicita un consum minim de energie)

Notiunile indicate de noi sint desigur sumare, fata de aspectele vaste ale problemelor tratate. Ele au urmarit doar scopul de a va pune in situatia sa reflectati asupra lor, iar pentru adincirea lor sa folositi manualele de specialitate. Poate totusi intr-o zi va veti hotari sa practicati cu regularitate cul- tura-fizica, cel putin 15 minute pe zi. Momentul propice pentru o astfel de hotarire trebuie ales odata cu revenirea din vacanta, atunci cind ati capatat un elan nou de viata datorita aerului pur inhalat si a zilelor petrecute intr-un mod placut.

Gimnastica de relaxare nu este o fantezie, ci o necesitate a organismului nostru, datorita activitatii pe care o depunem si, pentru a ne mentine un echilibru fizic in conditiile vietii moderne si ale mediului inconjurator. Atitin cadrul exercitiilor de gimnastica dinamica, cit si a celor de Yoga, cu oricare veti incepe, trebuie sa stiti ca ele nu va vor da imediat satisfactie, dar treptat va vor duce la reusita si totul va fi spre binele si pentru mentinerea sanatatii dv.

 

 

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*